La gelosia és Una resposta emocional complexa i pertorbadora ,
Que sorgeix quan Una persona Una percepción amenaça tapón A Alguna Cosa Que consideraciones com un PROPIA . Es denominador Aixi a la Sospita
o Inquietud davant la possibilitat de Me personaje
Estimada ens resti
atenció en favor d ' Una altra . També es CONEIX Aixi , al sentimiento d'Enveja
cap a l'Èxit o possessió
d'una altra persona .
Com es manifestación?
·
Es manifestación mitjançant Moltes conductes: rebuig o Rivalität Cap al Germà, trencar-li el material de o les Joguines, Buscar Estar amb ell por molestar-lo, ridiculitzar-lo ... Donar se-polis.
·
Fer sin retrocesión més un conductes infantils: imitar el parlar de nen petit, quequejar, voler dormir amb els Parés ... Plorar sovint Intuyo aparent Motiu, preguntes recurrents de Sí se l'estima.
Com se'ls pot ajudar?
·
hormigones normes Establir Clares i por tots.
·
Acostumar-LOS a compartir les tasques Diaries.
·
Afavorir activitats En que Tots Hagin de Participar.
·
Fer jocs en familia, excursiones, viatges. Crear, sin clima de Confiança i estimació, fer-los Participar de las decisiones Que afectin a tots, Projectes comuns, il · lusions i valors de família.
·
Donar afecte i Atenció sovint Perquè Notin de Que Hijo estimats.
·
Estimular l'expressio sincera De sentimientos i emocions.
· Entendre de Me gelosia és sentimiento sin nou per ells, els costa expressar-lo i reconèixer-ho.
Què cal Evitar?
·
Evitar La comparació i la Competitivitat empre alemanes.
·
No tenir compte en les conductes impròpies de l'edat.
·
ficar-nos Evitar a les seves baralles, un no Que mal servicio facin es.
·
No recompensar al Germà Que "platets porta".
·
Que Evitar el Germà / na gran assumeixi sempre la responsabilitat de tenir cura del petit.
·
Evitar tractar-los a tots por Igual, cadascú necessita individuo tracte ONU i Diferentes. Yo explicar el Perquè de la Diferencia.
·
Fomentar la Cooperació en les tasques de casa, encàrrecs ...
·
Respectar l'espai de joc i la Intimitat de CADA llenar / a.
·
Animar els interessos individuos de cadascú.
·
Felicitar els comportaments adequats sentido comparar.
·
OBSERVAR i Reflexionar Sobre La Conducta De dels Gelosia llena / es i reaccionar sentido excessiva donar importância.
· Educar als llena en el control el de les emocions: Aprendre a suportar petites frustracions, alegrar-se de l'Èxit dels altres, ensenyar-los una Acceptar les Seves dificultats o mancances, Aprendre sable dels errores ...
Com ACTUAR en situació de Conflicte?
·
Conèixer prèviament les situacions conflictivos en i establir normes por aquestes situacions (una casa-, al cotxe, la Televisió ...) Què està permès i què no, i Que ha de fer CADA llenar / a concretament.
·
baralles Ignorar sienten importância. Quan sorgeixin problemes Avisar Que ho de han de resoldre ells en temps de la ONU estipulat (ex. CONTAR endarrere des de 30) i si tot i Aixi no es resol Borrarse privilegis i Que individualment reflexionin què ha passat.
·
Por conductes inacceptables o agressives, ACTUAR directament retirant privilegis i enviar-los un sentido Reflexionar posicionar-nos a favor de Cap d'ells. Temps ONU passar prudencial de calma i tranquil · litat Fer de mediadors (sin posicionar-NOS) i veure què ha passat, com resoldre-ho i com ACTUAR Una propera vegada Perquè no es repeteixi.
·
Ensenyar un conflictes resoldre, sable demanar les coses "si-us-plau", aprendre a arribar a ACORDS ...
·
A l'inici es pot "Premiar" col · laboració la seva i el comportament bon.
·
No BENEFICIAR sempre al petit.
Amb l'arribada d'un nou Germà / na.
·
Participar Fer cols nen / a dels preparatius de l'arribada del nado. Valorar positivament la seva col · laboració.
·
Donar La importância De tenir alemanes por Jugar, por acompanyats ESTAR, la felicitat de tota la família ...
·
Evitar fer comentaris negatius: "ara hauràs d'aprendre a compartir", "hauràs li de donar les teves Joguines" ...
·
En La Mesura Del posibles Evitar de Que coincideixi l'arribada Del NADO amb l'inici de l'escola o La Llar d'Infants por que tal no associí "Neix el germanet / ai Marxo de casa". Sin Modificar gens La Seves rutines.
·
Un cop ja nascut Evitar recriminar les Seves accions: "no toquis", "no l'agafis Que se't Caura" ...
· Estimular expresiones amb els positivos apropaments: "que bé de Que de el CUIDES", "ets mudan responsable", "ordenar" Que m'ajudes ...
·
Buscar por momentos Estar exclusivament amb el Germà / na gran Abans Que neixi i Desprès.
·
No exigir-li Que l'ja d'Estimar des del principi, l'estimació Arriba amb El Temps.
·
Entendre Que està patint, no renyar-los i donar-li comprensió i estimació.
·
No Borrarse el contacte amb la mare,-portar lo a la clínica una veure el nen / a, Estar Una Estona sol amb la mare ...
Bibliografía:
-Cándano, Silvia. Nuestro celos Tiene Hijo. Salvat Editores.
-Lorente, Polaino. (1991) Hijos Celosos. Causas. Tratamiento.
CEAC Editorial. Barcelona.
-Mazlish, Elaine y Col. Soluciones a los celos infantiles.
Editorial Alfaguara.
-Ortigosa, J Manuel. celoso El Niño. Editorial Piramide.